Disclaimer

*Disclaimer:
Here, I share my views based on my observations, experiences, judgement, perceptions and knowledge. Do not quote/use/refer/relate them to my family, community, employer, employee, business nor my country for whatever reason without my written consent.

Sunday 25 March 2012

Test Ride SYM VTS200 SE

Hari ini first day test ride (bukan test drive) ... Pagi-pagi dalam jam 8:30 pergi ambil Hassan bawa keluar asrama untuk outing menghadiri majlis Mesyuarat Agung Tahunan (AGM) Sek. Keb. Bukit Tinggi (SKBT), Klang serta AGM Persatuan Penduduk Bandar Bukit Tinggi (PPBBT), Klang.
Tersenyum dia nampak motor baruku. Kami tiba di AGM SKBT sekitar jam 9 pagi dimana majlis telah bermula. Hassan bersiap sedia untuk menerima hadiah penghargaan palajar2 UPSR 2011 yang mendapat 5A & 4A.

Selesai majlis, sekitar jam 10:15 pagi, kami bergegas pula ke Hotel Premier untuk menghadiri AGM PPBBT yg juga mengadakan majlis penghargaan pelajar cemerlang.
Sebelum beredar, aku menyerahkan surat mohon pemberitahuan untuk keluar sebentar menghadiri AGM PPBBT dan menyatakan sokongan atas sebarang usul dan perlantikan AJK baru PIBG 2012/13. Aku juga nyatakan bahawa jika aku dicalonkan jawatan YDP ataupun NYDP, aku menolak kerana aku tidak layak. Rupa2nya, semasa aku dan Hassan menanti majlis penghargaan di Hotel Premier, keadaan suasana AGM SKBT agak heboh kerana mereka sepakat mencalonkan namaku sebagai YDP. Ada individu yang menentang atas alasan kerana aku tiada masa pencalonan tetapi mereka mempergunakan surat izin ku sebagai surat proksi dan akhirnya aku menewaskan YDP lama, En Sabri bin Hamzah yang telah 2 tahun berturut-turut menyandang jawatan YDP berkenaan.
Aku rasa tidak percaya kerana aku rasa diriku tidak layak. Selesai majlis menerima hadiah & sijil di AGM PPBBT, dalam hujan itu juga aku dan Hassan kembali ke AGM SKBT dan disambut meriah.
Secara rasminya aku kini Yang DiPertua (YDP) PIBG SKBT, Klang sesi 2012/13. Oleh kerana hampir 40 usul yang perlu dibentangkan, majlis AGM SKBT selesai jam 2:20 ptg. Kami berempat terus ke Restoran Ikan Bakar Pulau Ketam untuk lunch walaupun agak lewat. Petang itu juga perlu menghantar Hassan kembali ke Asrama sebelum jam 6 ptg.